پیام تبریك نوروز 1403 مهندس محسن خلیلی

باور دارم و امیدوارم!

پیام تبریك نوروز 1403 مهندس محسن خلیلی

ز كوی یار می آید نسیم باد نوروزی /از این باد ار مدد خواهی چراغ دل بر افروزی

خداوند متعال را سپاسگزارم كه سال و مجالی دیگر را برای زیستن در این جهان و در این پهنه زیبا ، ایران عزیز فرصت داد . فرصتی كه شایسته است در مسیر كاهش درد و رنج و آلام بشری و ایجاد خوشبختی و سعادت و رفاه انسان ها از آن بهره برد. آرزویی كه البته به سادگی و یكباره بدست نمی آید.

این ارادتمند همواره از امید گفته ام و با امید زیسته ام. امیدی البته نه كاذب و خواب كننده كه امیدی فعالانه و برانگیزاننده برای ساختن و پرداختن میهن عزیز در سمت و سوی توسعه و پیشرفت و برآمدن آزادی و رفاه و خیر همگانی.

 این روزها اما حال و روز میهن مان خوش نیست. حدود یك دهه فشار تحریم های بین المللی و سو سیاست های داخلی  ، اقتصاد ملی را بیش از هر زمان دیگری كوچك و ضعیف و سفره و كار و كسب مردم را خالی تر و كم رونق تر كرده است.

 وضعیتی كه بی شك شایسته و سزاوار این سرزمین غنی و مردم  مستعد نیست ؛ سرزمینی دارای منابع سرشار نفتی و گازی و معدنی و موقعیت استراتژیك و پیشینه غنی فرهنگی و تمدنی و جوانانی  با استعداد و تحصیلكرده و… بقولی ” آنچه خوبان همه دارند تو یكجا داری”!

این ثروت های خدادادی و مزیت ها و داشته های فرهنگی و تاریخی ، پشتوانه هایی بس ارزشمند را در اختیار جامعه ایران می‌نهد تا در سایه  اتخاذ یك راهبرد و برنامه منسجم  علمی و وجود مجریانی شایسته و وطن دوست و مشاركت همه مردم و بخصوص افراد متخصص و نخبه و نهادها و تشكل های مدنی و صنفی و سیاسی ،  آینده ای درخشان و در خور نام و آوازه این مردم و سرزمین رقم زده شود.

اگر متاسفانه تا امروز كمتر چنین شده است و این مزیت ها و ثروت های ملی در مسیر های غلط و بیهوده هرز رفته و تباه شده و كمتر تاثیری در بهبود رفاه و آسایش مردم و شكوفایی این ملك داشته و با مردمی فقیر و سرزمینی در تنگنای آب و آبادانی مواجه ایم ، همه ما مقصریم ، هر یك به اندازه و سهم خود ! پس تغییر این وضعیت و بهبودی حال مام  میهن و مردم درد و رنج كشیده نیز وظیفه تك تك ماست ، هر یك به میزان و سهم توان خود!

وظیفه همه ماست كه از دولتمردان و تصمیم گیران مان بخواهیم از در آشتی و صلح و كاهش تنش و تضاد با جهان برآیند و از آنان بخواهیم كه فضای جامعه را برای بازیگری فعالان اقتصادی و سیاسی و مدنی و  نهادها و تشكل های برآمده از آرا آزاد شهروندان باز و گشوده نمایند و  هر یك از ما  نیز در قالب این نهادها و تشكل ها هر چه متمركزتر و هدفمند تر در جهت كمك به حكومت در ایفای این نقش و رسالت كوشا باشیم. اقدامی كه این ارادتمند در این سال های سالخوردگی سعی نموده ام با همكاری تعدادی از فرهیختگان و نخبگان اقتصاد و صنعت میهن مان در قالب تاسیس ” بنیاد توسعه صنعتی محسن خلیلی ” برای پشتیبانی و حمایت از اجرای تحقیقات و پژوهش های كاربردی در حوزه توسعه صنعتی به انجام رسانم.

باور عمیق دارم كه شاید هیچ زمانی چون امروز ، در جهانی  چنین متنوع و متكثر ، امكان زایشی ملی برای ایران عزیز و ایرانیان فراهم نبوده است. كافی است امیدوار باشیم و امیدوارانه بكوشیم كه : نفس باد صبا مشك فشان خواهد شد /عالم پیر دگرباره جوان خواهد شد

نوروزتان  مبارك ، سعادت تان پاینده و مهرتان پایدار.    

 محسن خلیلی

0 0 رای ها
رأی شما به این نوشته
اشتراک گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمامی نظرات