پیام نوروزی- 1399

  “نوبهار است در آن كوش كه خوش دل باشی “

یا

” نرم نرمك می رسد اینك بهار “

نوروز ، آغاز بهار ، مظهر رستاخیز طبیعت و شكوه خلقت، خجسته عید باستانی  بر همه عزیزان و سروران و یاران گرامی فرخنده و مبارك باشد

جهان نو می شود و چه زیباست كه ما نیز رخت  نو  بر تن كنیم ؛ بر افكار و عقاید و روش و منش و گفتارمان ؛ و جهان را  بیش از گذشته از دریچه عشق و صفا و محبت بنگریم و كدورت ها  و دشمنی ها  و خستگی ها و افسردگی ها را از دل بشوییم و بقول حضرت حافظ  “طرحی نو “دراندازیم.

 این همه البته بس دشوار است و سخت . چرا كه انسان  نیز مانند هر پدیده ای اسیر گذشته است و دچار محدودیت ها و معذوریت ها ؛ اما به گمانم بر خلاف سایر پدیده ها ، آدمی این استعداد و توان را دارد تا در حد بسیاری ، از اسارت گذشته و بقول اساتید اقتصاد ” وابستگی به مسیر ” خود را برهاند و از دیروز و امروز  فراتر رود و بر  بسیاری از محدودیت ها و معذوریت ها چیره شود.

سه اقدام به گمانم در ایجاد این تحول راهگشاست ؛تفكر و تعمق درونی ، فكر و كار جمعی و ارتباط و تعامل با جوانان  ، كه این سومی بنظرم  كمتر مورد توجه  ما بوده است . در حالیكه اگر باور داشته باشیم كه جهان ، همچنانكه طبیعت ، رو به سوی آینده و نو شدن دارد ،  آنگاه باید به نیروی جوان كه مظهر  و مصداق این نو شدن است بیش از پیش  توجه  و اتكا نمائیم و در جهت شناخت و جلب و جذب آنان و یادگیری از ایشان كوشا باشیم .

سرزندگی و شور و شوقی كه  در نسل جوان شاهد و ناظر آنیم  و  خود را  همچون چشمه هایی زاینده، جا به جا در هنر و ورزش و دانش و كسب و كار خلاقانه  و خدمت گزاری و  نوعدوستی  و… بروز می دهد. توانایی ها و زیبائی هایی  كه  تلخی ها و سیاهی ها را از دل و دیده مان  می شوید و اشك شادی و امید بر جان  و چشم مان  می نشاند.

 ارادتمند در حد توان، درك و شناختم  سعی و تلاش نموده ام تا از دریچه این توانایی ها و زیبائی ها  و با مدد از تجارب  بس ارزشمند یاران و همراهانم  به حیات اجتماع  بنگرم و اقدامات و فعالیت هایم برگرفته از این حركت ها و تلاش ها  برای ماندگاری باشد؛ دریچه فداكاری ها و تلاش ها و مبارزه كردن ها و ناامید و خسته نشدن ها و دوستی ها و نه دشمنی ها و خصومت ورزیدن ها و…

امروز و در این آغازین روزهای بهاری ، دل هامان را از تیره گی ها و دشمنی ها بپالائیم  و دست هایمان را به هم گره زنیم و شادمان و امیدوارنه  با خود عهد كنیم كه بیش از گذشته برای بقا و دوام این سرزمین و حیات و شادی و غرور جوانان این آب و خاك  كه فرزندان عزیز و دلبندمان اند سعی و  تلاش نمائیم تا در این  وطن، وطنشان، ایران عزیز و  نزد مام میهن بمانند و بدان  افتخار كنند و افتخار بیافرینند كه ایرانی اند!

گر نكوبی شیشه غم را به سنگ     هفت رنگش می شود هفتاد رنگ

سعادت تان پاینده ، مهرتان پایدار ، نوروزتان پیروز

 محسن خلیلی

0 0 رای ها
رأی شما به این نوشته
اشتراک گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمامی نظرات