پیام نـــــوروزی سال 1396

نفس باد صبا مشك فشان خواهـد شــد          عالم پیـر دگربــاره جوان خواهــد شـــد

پروردگار را بس شكر گزارم كه عمری باقی بود تا نوروز و بهاری دیگر را خدمت همه عزیزان تبریك عرض نمایم . نوروزی كه ارمغان بهار است و بهاری كه یادآور تولد دوباره ؛ سرآغاز شكفتن و روییدن و سبز شدن . شكفتن و رستنی كه بی شك همچون نظام هستی ، خودبخود واقع نمی شود و حاصل اراده خالق هستی و تلاش و كوشش تك تك عناصر و موجودات زنده و عوامل و رویدادهای طبیعی است . این پویش و تلاش و جریان سیال زندگی ، در وهله اول از درون هر پدیده می جوشد و با درهم آمیزی با تحولات بیرونی جهان های گوناگون را شكل می دهد؛ از جهانی زیبا و رنگارنگ و صلح آمیز و رو به توسعه تا فضایی تیره و تار و اسیر تضاد و جنگ و فقر و ناداری . خلق هر یك از این جهان ها و زیستن های متفاوت ، برآمده از ” انتخاب ” ماست . مای فردی و جمعی . پس آنچه ” هست ” را حاصل عملكرد خود بدانیم ، چه خوب و چه بد . خوبیها را تقویت و كم و كاستی ها را رفع كنیم .

اینك كه یك سال دشــوار را سپری نمودیم ، سالی كه به گفته معـــاون اول محترم رئیس جمهور ” سخت ترین سال از اول انقلاب بود ” ، برای رفع كاستی ها امیدوارانه تلاشی مضاعف نماییم . امسال  با همت دولت محترم رشد اقتصادی حاصل شد و تورم مهار گردید و …  اما البته به عللی ، آنچنانكه باید و شاید انتظار میرفت این دستاوردها بسط و عمق نیافت . امروز رشد پایین اقتصادی و بعضا” ركود در برخی از بخش ها ، شرایط اقتصادی ما صنعتگران را نامساعد نموده است . بی شك در شرایطی كه قدرت خرید عمومی تنزل یافته راه چاره ما توسل به صادرات است . خوشبختانه میهن مان با پانزده كشور هم مرز می باشد و در سایه ” برجام ” تعاملات خوب و مناسبی با كشورهای دیگر جهان برقرار شده است كه میتواند ما را در امر صادرات و نیز كسب دانش فنی و سرمایه یاری دهد. البته دولت گرانقدرمان باید سیاست های اقتصاد كلان و فضای كسب و كار و بطور كلی نظام تدبیر را در جهت كاهش قیمت تمام شده محصولات در داخل و سیاست خارجی و سیاستهای ارزی و … را جهت ارتقاء صادرات فراهم نماید . البته ما صنعتگران نیز باید به ارتقاء كیفیت و استانداردهای محصولات مان همت نماییم و ارتقاء بهره وری و تعالی استاندارد و متابعت از تكنولوژیهای برتر چراغ راهمان باشد. چرا كه محصولاتی كه در داخل كشور مهجور باشد در پهنه منطقه و جهان نیز كمتر امكان رقابت خواهد داشت .

سال آتی سالی بی شك ، پر تب و تـاب و سخت و دشوار و سرنوشت ساز است . امید است بــــــا ” انتخاب ” عاقلانه در بزنگاه های پیش رو ، امكانی بیشتر و فراختر برای بهبود وضعیت رفاه و معیشت مردم عزیز و توسعه و پیشرفت میهن مان فراهم نماییم چرا كه

نخـواننــد بـر مـــا كســـی آفریــــن            چو ویـــران بـــود روی ایـــران زمیـــن

سعادتتان پاینده ، مهرتان پایدار و نوروزتان پیروز باد.

محســن خلیلـــی

0 0 رای ها
رأی شما به این نوشته
اشتراک گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمامی نظرات