پیام نوروزی- سال 1395

بنام خداوند جان و خرد

بكوشید و خوبی به كار آورید         چو دیدید سرما،  بهار آورید

سال 94 بی شك سالی ماندگار در تاریخ معاصر كشورمان و نقطه عطفی مهم در تاریخ دیپلماسی جهان بوده است. سالی كه خرد و تدبیر غالب و تحقق صلح و توسعه جان و امكانی تازه یافت. صلح و ثباتی كه گوهری سخت گرانبها در جهان پیرامونمان است . منطقه ای كه هر روز در آن شاهد صحنه های بس دلخراش و هولناك از كشته شدن و آوارگی هزاران هزار انسان بی گناه و فروپاشی دولت – ملت ها در آن هستیم. اما رمز و راز گذر سلامت میهن عزیزمان از این گردنه چه بوده است؟ علت به نظر همان است كه حكیم توس فرمود؛ نگاهی خوب و مثبت داشتن به خود و جهان و سعی در نیكی كردن در قبال سختی ها و سردی ها؛ مردمی هســـتیم كه در طول قرنها آموخته­ایم كه از افراط و تندی بپرهیزیم و دوام و بقای سرزمین مادری را خط قرمز هر عمل و آرزویی قرار دهیم. آموخته ایم ” امید حیاتی و دانش سرنوشت ساز است و وقتی چالش ها به نظر نفس گیرمی آیند، باید به تلاش خود ادامه دهیم چرا كه موفقیت همیشه به آن دوری نیست كه به نظر می آید”. امید است سال آتی را با همین روش و منش آغاز كنیم و برای رهایی از ركود ، بیكاری جوانان و فارغ التحصیلان ، رشد نزولی درآمد ملی و تبعات تلخ اجتماعی آن و … رفتاری هر چه خردمندانه تر و تلاشی سخت كوشانه تر را پی بگیریم. همدل و همزبان با دولت “تدبیر و امید” و مشاركت هر چه بیشتر در فعالیت های تشكلی و انجام مسئولیت اجتماعی شركتی ، تلاش نمائیم كه “از راه انباشت مجموعه ای گام های كوچك كه هر یك به خوبی اندیشیده شده و به دقت آزمون شده اند و خردمندانه پیاده شده اند ” به پیشرفتی چشمگیر در برابر مشكلات نائل شویم.

گشوده شدن باب مناسبات و تعاملات هوشمندانه كشورمان با جهان خارج طی  ماه های اخیر حلقه ای بس مهم از زنجیره الزامات نهادی برای غلبه بر مشكلات و رشد اقتصادی پایدار است. زنجیره ای كه سایر حلقه های آن از جمله عبارتند از : حضور بخش خصوصی توانمند و پویا ، محیط باثبات اقتصاد كلان ، تامین مالی كارا، تجهیز تخصیص مطلوب سرمایه انسانی، نظام موثر مقابله با فقر، محیط زیست متوازن و بهره برداری بهینه از ذخایر معدنی . امید است كه در پرتو لطف پروردگار بتوانیم به وظایف انسانی و ملی خود عمل نمائیم كه البته سنت الهی نیز چنین است كه :

كسی كش خرد باشد آموزگار                          نگه دارد این گردش روزگار

سال نو را به تمامی یاران و سروران و همكاران عزیز و گرامی علی الخصوص هیات مدیره و اعضای محترم انجمن مدیران صنایع تبریك و تهنیت عرض نموده ، پیشرفت و توسعه ملك و میهن و رفاه و آسایش مردم عزیزمان را از درگاه پروردگار متعال آرزومندم.

محسن خلیلی 

0 0 رای ها
رأی شما به این نوشته
اشتراک گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمامی نظرات