پیام نوروزی – سال 1394

بنام خداوند جان و خرد

بكوشید و خوبی به كار آورید         چو دیدید سرما،  بهار آورید

سال 94 بی شك سالی ماندگار در تاریخ معاصر كشورمان و نقطه عطفی مهم در تاریخ دیپلماسی جهان بوده است. سالی كه خرد و تدبیر غالب و تحقق صلح و توسعه جان و امكانی تازه یافت. صلح و ثباتی كه گوهری سخت گرانبها در جهان پیرامونمان است . منطقه ای كه هر روز در آن شاهد صحنه های بس دلخراش و هولناك از كشته شدن و آوارگی هزاران هزار انسان بی گناه و فروپاشی دولت – ملت ها در آن هستیم. اما رمز و راز گذر سلامت میهن عزیزمان از این گردنه چه بوده است؟ علت به نظر همان است كه حكیم توس فرمود؛ نگاهی خوب و مثبت داشتن به خود و جهان و سعی در نیكی كردن در قبال سختی ها و سردی ها؛ مردمی هســـتیم كه در طول قرنها آموخته­ایم كه از افراط و تندی بپرهیزیم و دوام و بقای سرزمین مادری را خط قرمز هر عمل و آرزویی قرار دهیم. آموخته ایم ” امید حیاتی و دانش سرنوشت ساز است و وقتی چالش ها به نظر نفس گیرمی آیند ، باید به تلاش خود ادامه دهیم چرا كه موفقیت همیشه به آن دوری نیست كه به نظر می آید”. امید است سال آتی را با همین روش و منش آغاز كنیم و برای رهایی از ركود ، بیكاری جوانان و فارغ التحصیلان ، رشد نزولی درآمد ملی و تبعات تلخ اجتماعی آن و … رفتاری هر چه خردمندانه تر و تلاشی سخت كوشانه تر را پی بگیریم. همدل و همزبان با دولت “تدبیر و امید” و مشاركت هر چه بیشتر در فعالیت های تشكلی و انجام مسئولیت اجتماعی شركتی ، تلاش نمائیم كه “از راه انباشت مجموعه ای گام های كوچك كه هر یك به خوبی اندیشیده شده و به دقت آزمون شده اند و خردمندانه پیاده شده اند ” به پیشرفتی چشمگیر در برابر مشكلات نائل شویم.

گشوده شدن باب مناسبات و تعاملات هوشمندانه كشورمان با جهان خارج طی  ماه های اخیر حلقه ای بس مهم از زنجیره الزامات نهادی برای غلبه بر مشكلات و رشد اقتصادی پایدار است. زنجیره ای كه سایر حلقه های آن از جمله عبارتند از : حضور بخش خصوصی توانمند و پویا ، محیط باثبات اقتصاد كلان ، تامین مالی كارا، تجهیز تخصیص مطلوب سرمایه انسانی، نظام موثر مقابله با فقر، محیط زیست متوازن و بهره برداری بهینه از ذخایر معدنی . امید است كه در پرتو لطف پروردگار بتوانیم به وظایف انسانی و ملی خود عمل نمائیم كه البته سنت الهی نیز چنین است كه :

كسی كش خرد باشد آموزگار                          نگه دارد این گردش روزگار

سال نو را به تمامی یاران و سروران و همكاران عزیز و گرامی علی الخصوص هیات مدیره و اعضای محترم انجمن مدیران صنایع تبریك و تهنیت عرض نموده ، پیشرفت و توسعه ملك و میهن و رفاه و آسایش مردم عزیزمان را از درگاه پروردگار متعال آرزومندم.

محسن خلیلی 

5 1 رای
رأی شما به این نوشته
اشتراک گذاری
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
نمایش تمامی نظرات